Berlingske Business

Porsche overvejer at lægge sig i slipstrømmen på 'grønne' Volvo

Porsche Cayman s - 20170718134
Porsche overvejer at stoppe produktionen af dieselbiler. Free/Stefan X-p/gnu Free Documentation License/wikimedia

Porsche overvejer at udfase dieselmotorer om få år. Volvo satser snart 100 procent fra hybrid- og elbiler.

Porsche, der er ejet af Volkswagen, overvejer helt at udfase dieselmotorer.

Det sker samtidig med, at Porsche har sin første elbil på trapperne. Den vil ifølge Porsche være en firedørsbil, der lanceres i 2019.

- Det er selvfølgeligt noget vi kigger på. Men vi har ikke truffet en endelig beslutning, siger administrerende direktør for Porsche Oliver Blume til Reuters.

Udmeldingen kommer forud for, at Porsche lægger sin motorstrategi for de næste årtier.

SPLIT

Den vil, ifølge Oliver Blume, indebære et miks af forbrændingsmotorer, hybridmotorer og rene elbiler.

For at spare penge vil mærkerne Porsche og Audi samarbejde om udviklingen af nye motorer.

Porsche, og ikke mindst moderselskabet Volkswagen, er drevet væk fra diesel blandt andet på grund af den voldsomme skandale, dieselgate, der ramte selskabet.

Her kom det frem, at Volkswagen havde snydt med målingerne af udledningen af skadelige gasser fra flere millioner af sine biler.

hedr Polestar exterior static bright shots

Tidligere i juli fortalte svenske Volvo, at man vil satse 100 procent på hybrid- og elbiler fra 2019.

Kort efter kom det frem, at Frankrig planlægger helt at forbyde salget af benzin- og dieselbiler i 2040 samt at skynde på udfasningen af denne typer biler via skatterabatter.

Danmark har været i internationalt fokus, efter at nye afgiftsregler lagde salget af elbiler ned i 2016 og første halvdel af 2017.

Fisker Emotion

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen