Berlingske Business

Porsche jokker på bremsen for samarbejde med Sharapova

TENNIS-SHARAPOVA/
Den tyske bilproducent Porsche er det seneste selskab, der afbryder sit samarbejde Maria Sharapova, efter at den russiske tennisstjerne mandag fortalte, at hun er testet positiv for et forbudt stof under grand slam-turneringen Australian Open i januar. Foto:

Den tyske bilproducent Porsche er det seneste selskab, der afbryder sit samarbejde Maria Sharapova, efter at den russiske tennisstjerne mandag fortalte, at hun er testet positiv for et forbudt stof under grand slam-turneringen Australian Open i januar.

- Vi er kede af de nyheder, som Maria Sharapova har meddelt. Indtil flere detaljer er frigivet, og vi kan analysere situationen, har vi valgt at udskyde planlagte aktiviteter, skriver producenten af luksusbiler i en meddelelse.

Verdens største sportsudstyrsfirma, amerikanske Nike, har ligeledes afbrudt samarbejdet med den russiske tennisstjerne.

Sharapova forlængede ellers sin sponsoraftale med Nike tilbage i 2010 med otte år. Aftalen har en værdi af 70 mio. dollar svarende til 473 mio. kr.

nike-scandals

Også den schweiziske urproducent Tag Heuer har efter udmeldingerne valgt ikke at forlænge sin sponsoraftale med Maria Sharapova.

Der er blevet fundet spor af meldonium i Maria Sharapovas dopingprøve. Stoffet blev sat på den forbudte liste ved årsskiftet, og ifølge den russiske stjerne fik hun det i sig via medicin, hun har taget i årevis. Ifølge Anti Doping Danmark er det bevist, at meldonium "bruges i præstationsfremmende øjemed af atleter," skriver organisationen på sin hjemmeside.

Tiger Woods

Den russiske tennisstjerne tjente sidste år 29,7 mio. dollar, hvilket gjorde hende til den højest betalte kvindelige atlet i sportsverdenen ifølge Forbes. 23 pct. af hendes løn kommer fra tenniskampe - resten kommer fra sponsorater med Avon Products, Nike, Tag Heur og Evian.

Porsche-aktien falder med 1,1 pct. til 45 euro på børsen i Frankfurt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen