Berlingske Business

Porsche byder på svenske lastbiler

Porsche byder på svenske lastbiler - 1
Der er ikke meget Porsche over Scanias lastvogne, som den tyske fabrik nu har budt på af tvang. Foto: Lionel Bonaventure, AFP/Scanpix

Den tyske sportsvognsproducent er blevet tvunget til at give bud på Scania-koncernen.

Der er - mindst - fire hjul på dem alle, men så er det også slut med lighederne. Den tyske luksusbilproducent Porsche lagde mandag morgen et bud på den svenske lastvognsfabrik Scania.

Porsche byder 31,6 milliarder svenske kroner (21,8 milliarder danske) for de svenske lastvogne. Porsche var tvunget til at give et bud, efter at Porsche tidligere på måneden blev storaktionær i Volkswagen med over 50 procent af aktierne og dermed fik indirekte kontrol over Scania.

Porsche har dog tidligere i januar tilkendegivet, at interessen for Scania er meget lille. Derfor har Porsche kun budt minimumprisen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen