Berlingske Business

Porsche blæser til kamp mod Tesla

GERMANY-AUTOMOBILE-ECONOMY-FAIR-IAA-VOLKSWAGEN
Den nye elbil, Porsche Mission E Foto:

Porsche vil udvikle sin første rene elsportsbil, som skal ud at ræse om kap i elbilmarkedet mod Tesla.

Luksusbilmærkedet planlægger en årlig produktion på 15.000 køretøjer. Og det kan i alt skabe 1400 nye stillinger - 900 inden for produktion, 300 i udvikling og 200 administrative.

Det oplyser Porsches personalechef, Andreas Haffner, på et pressemøde i Stuttgart ifølge Bloomberg News.

GERMANY-BUSINESS/

Porsche, der er et af Volkswagens luksusmærker, er også på udkig efter blandt andet omkring 100 specialister inden for informationsteknologi og 50 digitale eksperter i et forsøg på at tage konkurrencen op med blandt andre Google og Apple i udviklingen af førerløse køretøjer.

- Man kan betegne det, der sker nu, som en krig om talenter, siger Andreas Haffner ifølge Bloomberg News.

pix-Apple CarPlay

Den tyske bilproducent regner med at bruge omkring 1 mia. euro (knap 7,5 mia. kr.) på at kunne have sin første batteridrevne sportsbil klar i 2019.

Porsche-aktien kører tirsdag 1,7 pct. frem til 46,75 euro.

AUTOSHOW-GENEVA/

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen