Berlingske Business

Porsche afslører el-sportsvogn

GERMANY-AUTOMOBILE-ECONOMY-FAIR-IAA-VOLKSWAGEN
Overskrift
Porsche CEO Matthias Mueller præsenterer den nye elektriske Porsche, Mission E, i Frankfurt d. 13. september 2015. AFP PHOTO / ODD ANDERSEN Foto:
GERMANY-AUTOMOBILE-ECONOMY-FAIR-IAA-VOLKSWAGEN
Overskrift
Mission E. AFP PHOTO / ODD ANDERSEN Foto:
GERMANY FRANKFURT AUTO SHOW IAA
Overskrift
Mission E. EPA/FREDERIK VON ERICHSEN Foto:
AUTOSHOW-FRANKFURT/
Overskrift
Den nye Porsche 911 Carrera S (tv.) og Mission E. REUTERS/Kai Pfaffenbach Foto:

Porsche udfordrer Tesla Motors med en el-sportsvogn, som blev præsenteret på Frankfurt Motor Show.

Volkswagen udfordrer igen Tesla Motors på Frankfurt Motor Show med afsløringen af prototypen på en batteridrevet Porsche. El-sportsvognen kan køre 500 km på et batteri og oplader næsten til fuldt batteri på 15 minutter.

Den nye Porsche er blevet døbt Mission E og ligner umiskendelig Porsches ikoniske 911. Mission E har 600 hestekræfter og kan accelerere til 100 km i timen på 3,5 sekunder.

»Da vi designede bilen, vidste vi, at det skulle være en rigtig Porsche. Det skulle føles som en 911« siger adm. direktør i Porsche Matthias Müller til Wall Street Journal.

Den endelige beslutning, om hvor vidt bilen skal sættes i produktion, bliver taget i slutningen af året. Hvis alt går efter planen, vil Mission E komme på markedet i 2019.

audi

Porsche fulgte nøje med, da BMW lancerede deres batteridrevede i3 og i8 hybridbil. Begge fik meget anderkendelse for deres innovative design, men solgte mindre end forventet.

»Vi har teknologien, men der er ingen grund til at være for hurtigt ude, hvis markedet ikke er der endnu,« siger Matthias Müller.

Teslas Model S har vist, at der er et nichemarked for luksus el-biler. I marts tøvede Matthias Müller med at gå videre med projektet, men Teslas fortsatte succes har givet virksomheden mod til at gå videre med projektet.

»Vi har stor respekt for Tesla. De er de eneste, der har lanceret en el-bil, som man bør tage seriøst,« siger Matthias Müller til Wall Street Journal.

US-TESLAMOTORS-CASH-INSIGHT

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen