Berlingske Business

Piloterne i SAS slipper med skrækken

pix-flemming jensen
Flemming Jensen er koncernchef i SAS med ansvar for driften. Foto:

Trods den omfattende spareplan skal der ikke fyres piloter i det fællesskandinaviske flyselskab.

Det kan godt være, at der skal fyres i SAS - men det bliver ikke blandt piloterne. Det står efterhånden klart for ledelsen i det pressede skandinaviske flyselskab, at når det kommer til lige netop piloterne, så er der ikke overkapacitet, skriver branchesitet Standby.dk.

"Vi er lige nu i en fase, hvor vi ikke helt præcist kan fastslå det endelige behov. Det er imidlertid sikkert, at vi ikke har for mange og muligvis skal ansætte flere," siger koncerndirektør i SAS, Flemming Jensen, ifølge sitet.

Sagen er, at SAS lige nu har mange piloter på orlov. Hvor mange der reelt ønsker at vende tilbage - eller hellere vil finde en ny arbejdsgiver - er pt. uklart, men det står dog allerede klart, at der ikke er overkapacitet.

Om det så er ensbetydende med, at SAS ligefrem skal ud og ansætte nye piloter, for at kunne sende fly på vingerne, ved Flemming Jensen endnu ikke. Han forudser dog ingen problemer med at skaffe kvalificerede kandidater, skulle det blive tilfældet.

"Skulle det vise sig, at vi også skal have ansat flere piloter, er der nok at vælge blandt. Vi har konstant en base med op mod 2.000 piloter, som gerne vil ansættes i SAS," siger han ifølge Standby.dk.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen