Berlingske Business

Passagertrafikken steg med 13 pct. i oktober for SAS

Billede
SAS transporterede 2,7 mio. passagerer i måneden, hvilket var 3,3 pct. flere end i samme måned året før. Foto:

SAS opnåede i oktober en stigning i passagertrafikken målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) på 13 pct. i forhold til samme måned af 2015.

Det viser SAS' egne tal for flytrafikken eksklusive charterflyvninger, der er offentliggjort mandag.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) steg med 10,4 pct. i måneden. Kabinefaktoren (belægningen) blev forbedret med 1,8 pct.point og steg dermed til 78,7 pct.

SAS transporterede 2,7 mio. passagerer i måneden, hvilket var 3,3 pct. flere end i samme måned året før. Det samlede passagerantal - inklusive charterflyvninger - var 2,8 mio., svarende til en fremgang på 3,9 pct.

SAS-top forbereder sig på endnu lavere billetpriser

Den valutajusterede yield, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt med 12 pct. i oktober.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen