Berlingske Business

Papir-drop gør flyet 44 kilo lettere

Flyselskabet SAS vil i løbet af 2014 gøre flyenes cockpit papirløse. Det betyder, at når et fly til den tid letter, er det 44 kilo lettere end i dag, fordi så meget vejer papirerne. Det skriver Dagens IT, der samtidig beretter, at andre flyselskaber allerede opererer med papirløse cockpit.

Piloterne vil til den tid automatisk få alle oplysninger, der er nødvendige i forhold til at kunne gennemføre flyvningen, på en iPad. Justeringen letter ikke kun flyene i fysisk forstand, men også SAS’ økonomi.

»Vi regner med at spare et ikke ubetydeligt beløb i driftsomkostninger årligt som følge af ændringerne,« siger Ellen Holven, projektleder i SAS, til Dagens IT.

Der bliver ikke gået på kompromis med sikkerheden, lyder det fra SAS. Hvis iPaden med oplysninger for eksempel stjæles, kan indholdet slettes på fjernafstand.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen