Berlingske Business

Påsketrafikken gav Københavns Lufthavn et boost

FE
Overskrift
En masse rejsende i påskeferien betød, at antallet af passagerer i Københavns Lufthavn i marts steg med 3,3 pct. i forhold til samme måned i fjor. ARKIVFOTO Foto:
 

En masse rejsende i påskeferien betød, at antallet af passagerer i Københavns Lufthavn i marts steg med 3,3 pct. i forhold til samme måned i fjor.

I alt er passagertallet i år steget med 1,8 pct., oplyser Københavns Lufthavne til fondsbørsen.

Og marts blev også måneden, hvor lufthavnen for første gang nåede op på over 2 mio. passagerer. Samlet havde lufthavnen 2.053.818 passagerer i påskemåneden 2015.

- En stærk international påsketrafik var med til at sikre en solid vækst i marts. Det var en særdeles positiv afslutning på en måned, der indledningsvist var præget af uro i forbindelse med strejker. Det gav selvfølgelig et par uger med lavere trafik end forventet, men vi fik indhentet det tabte i slutningen af måneden, siger Thomas Woldbye, der er administrerende direktør i Københavns Lufthavne.

Flere ugentlige flyvninger fra Qatar Airways har fået den interkontinentale trafik til at stige. Og den landede på 7,0 pct. i marts. Trafikken i Europa fik en fremgang på 3,7 pct., og mens påsken betyder flere rejser ud af landet, så har højtiden den modsatte effekt på den hjemlige bane, hvor indenrigstrafikken faldt med 7,1 pct.

I årets første kvartal er næsten 5,4 mio. passagerer rejst igennem Københavns Lufthavn, hvilket er en stigning på 1,8 pct. i forhold til i fjor.

/ritzau/FINANS

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen