Berlingske Business

Påsken gav travlhed i Københavns Lufthavn

Københavns Lufthavn skyder kvart milliard i udbygning
De europæiske storbyer er populære blandt danske rejsende, og mange tilrejsende har også fået øjnene op for København og Danmark som rejsemål. Foto:

Passagertallet i Københavns Lufthavn var i marts 11 procent højere end i samme måned sidste år.

Der var tilsyneladende en del, der benyttede påsken til en sviptur ud i Europa.

I hvert fald viser passagertallene for Københavns Lufthavn i marts en samlet fremgang på 11,2 procent, og de europæiske destinationer trak isoleret set 12,6 procent flere passagerer.

yy

- De europæiske storbyer er populære blandt danske rejsende, og mange tilrejsende har også fået øjnene op for København og Danmark som rejsemål.

- Sammenlignet med sidste år er der flere afgange og flere sæder på mange destinationer, og der er også kommet nye muligheder til, skriver lufthavnens administrerende direktør, Thomas Woldbye, i en kommentar til tallene.

Set over hele 2016 indtil nu har der samlet set været en passagerfremgang på 13,4 procent i forhold til samme periode sidste år.

Københavns Lufthavn

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen