Berlingske Business
17:16

Opdateret minivan

(GENOVA) En kraftig facelift er det mest rammende udtryk for 2004-udgaven af Fiat Scudo. Især frontpartiet og til dels interiøret

- mens affjedring og varerum er uforandret.



Vi har prøvet de nye Scudo-modeller i Norditalien -de-sværre uden læs

- så køreegenskaberne med læs må vi vende tilbage med, når bilen indenfor de nærmeste måneder

ventes på det danske marked. Køre-egenskaberne har dog altid været rimelige. Kun med fuld læs hænger

bilen noget i fjedrene. Scudo leveres i flere varianter med opgraderede 2-liter dieselmotorer på 94 HK eller 2.0 JTD med 109

HK. Dertil en 2-liter benzinmotpr på 136 HK og en 69 hestes dieselmotor uden common rail teknik. Serviceintervallerne er øget

fra 20.- til 30.000 km.

To længder

Bilens varerum er på enten fire eller fem kubikmeter, den udvendige længde

er på hhv. 452- og 492 cm - og akselafstanden er hhv. 282 cm- og 322 cm.



Skydedør i højre side er standard

- mens det er ekstraudstyr i venstre side. Varerummet er fortsat kun udstyret med fire fastgørelseskroge - ligesom der ikke

standard er beklædning af varerummet og fast varerumsadskillelse med rude.



Nyttelasten er fortsat på 900 kg.



I

kabinen er der nye sæder med forbedrede nakkestøtter og tre-punktseler (alle pladser). Førersædet kan indstilles

i højden. Dertil kommer el-indstillelige og opvarmede sidespejle, el-ruder, fjernbetjent centrallås.



Midtersædets

ryglæn kan også vippes frem, så man får et lille bord - med to kopholdere og dokumentholder. Over forruden

er der en hylde i hele bilens bredde.

Forbedrede sæder

Forsæderne har fået længere sideflade, man

sidder lidt højere og sidestøtten er kraftigere Længdejusteringen er øget til 220 mm. mens sædet kan

justeres 45 mm i højden. Dertil kommer justerbart rat - endda med betjening af radioen fra rattet. Sidespejlene kunne lidt

bedre.



Støjniveauet er blevet 4 decibel lavere ved 100 km/t -og 5 decibel lavere ved 130 km/t. Det er sket gennem sprøjtebehandling

med PVC under gulvet i varerummet og ved hjulkasserne, bedre luftudtræk i varerum, støjdæmpende skumisolering i

midter- og bagstolper samt tættere dørlister.



ABS-bremser er standard Scudo 2,0 JTD og 2.0i 16V motor. De ventilerede bremseskiver

foran er øget, Airbag i førerside er standard. Passagerairbag og sideairbags kan fås som option - dog kun sammen

med enkeltpassagersæde foran, og så med et andet instrumentbræt. De danske priser begynder ved 122.990 kroner plus

moms for en 2-liters benzinmodel. Med 2-liter JTD motor er prisen 136.990 kroner. Busudgaven Combinato koster med op til ni sæder

123.990 kroner (60 pct. afgift).



Bilerne bygges alle hos PSA, Peugeot-Citroen, på fabrikken i Valanciennes i Nordfrankrig.

PSA leverer også motorerne.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen