Berlingske Business

Olienedtur koster Falck et dundrende underskud

Oversvømmelse af Storåen.
Selv om Falck øgede sin omsætning i 2015 med ni procent, må selskabet alligevel indkassere en rød underskudslussing på 523 millioner kroner i årsregnskabet. Arkivfoto. Foto:

Selv om Falck øgede sin omsætning i 2015 med ni procent, må selskabet alligevel indkassere en rød underskudslussing på 523 millioner kroner i årsregnskabet.

Det skyldes nedskrivninger i aktiviteterne i Safety Services, der uddanner og træner offshoremedarbejdere, i størrelsesordenen 750 millioner kroner.

Krisen i olie- og gasindustrien, som er affødt af de lave oliepriser, smitter altså også af på det danske sikkerheds- og redningsselskab.

Pernille sanberg, Falck

»Vi er blevet ramt på samme måde som alle andre virksomheder, der har aktiviteter i olieindustrien.«

»Det er selvfølgelig ærgerligt, men jeg vælger dog i stedet at glæde mig over, at vi samtidig med nedskrivningerne på Safety Services i 2015 har styrket Falcks position på de væsentligste markeder i Europa, USA og Latinamerika«, siger koncernchef Allan Søgaard i en kommentar til regnskabet.

Han understreger dog, at Falck på sigt skal opnå bedre resultater på bundlinjen.

Allan Søgaard Larsen

I Danmark har selskabet sidste år måttet se ambulancedriften i Region Syddanmark gå til udenlandske Bios, men det er lykkedes at fastholde kontrakterne i de fire øvrige regioner.
Og i både USA og Spanien er det lykkedes at øge ambulancedriften betydeligt.

Forventningen for 2016 er en omsætningsvækst på 10 procent, selv om vanskelighederne i oliebranchen måtte fortsætte.

»I adskillige lande er der stigende efterspørgsel efter ambulancetjeneste af høj kvalitet, effektiv brandbekæmpelse, hurtig autohjælp, effektfulde sundhedsløsninger og andre af Falcks kompetencer«, siger Allan Søgaard Larsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen