Berlingske Business

Officielt: SAS afslutter købet af Cimber

Cimber
Overskrift
SAS har nu afsluttet købet af Cimber, som det tilbage i starten af december meddelte købet af. Foto:
Cimber
Overskrift
SAS køber Cimber for at blive mere koncurrancedygtige skriver business.dk , mandag d. 8. december /arkiv Foto:

SAS har nu afsluttet købet af Cimber, som det tilbage i starten af december meddelte købet af.

Nu har de danske konkurrencemyndigheder så godkendt købet, og sideløbende er de øvrige dele af aftalen med Cimber faldet på plads. Det oplyser SAS i en pressemeddelelse.

I samme forbindelse oplyser det skandinaviske luftfartsselskab, at Kent Hansen bliver topchef og økonomiansvarlig for Cimber. Han kommer fra en stilling i Trafikstyrelsen. Derudover bliver Kjetil Grønevik finansdirektør i Cimber.

Pix-SAS/Cimber

- Med de formelle godkendelser på plads ser vi nu frem til lave hurtige fremskridt med etableringen af et effektivt luftfartsselskab med speciale i regional lufttrafik, siger Rickard Gustafson, administrerende direktør i SAS, i en pressemeddelelse.

SAS betaler 20 millioner kroner for Cimber. Overtagelsen vil efter planen træde i kraft 1. marts.

sas

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen