Berlingske Business

Off-road'er med on-road effekt

Her er der trækkraft for enhver smag. Vælg forhjuls-træk, når man kun kører på landevejen - on

road. Ellers lad bilen vælge det optimale træk - med automatisk valg mellem for- og 4-hjulstræk. Eller spær

med en knap 4-hjulstrækket i det mere vanskelige terræn. Så trækker for- og baghjul lige meget.


X-Trail

er Nissans nye SUV-bilmodel - en betegnelsen for fritidsbiler (Sport Utility Vehicles). Den afløser herhjemme den noget mere luksusprægede

Pathfinder. Begge er dyre til det formål fabrikken har bygget dem til - letgående terrænbiler for fem personer.

Derfor er det herhjemme varebil-udgaven, der "trækker læsset" hos forhandlerne.


Den koster så ikke

430.000 kr. - men 185.000 kr. plus ca. 36.000 kr. i moms. Så kun ganske få af bilerne får hvide nr.-plader på

herhjemme.



Fikse detaljer

Hos importøren Nissan Motor Danmark har man samtidig udtænkt et par fikse detaljer

på bilen. Under varerumsgulvet - dér, hvor bagsædepassagererne har fødderne i personbilsudgaven - har man

indrettet et i rum i hele bilens bredde - sågar låsbart som et bedre pengeskab. Og det er jo sjældent med ruko-nøgler

til en bil - men det er effektivt, når man vil undgå nysgerrige blikke på sit kamera, sine papirer o.l. Forarbejdningen er

iøvrigt pænt lavet.


Imens kan man så have resten af pakkenillekerne liggende i varerummet - hvortil de er

anbragt gennem den tophængslede bagdør eller de sidehængslede sidedøre. I kabinen er der aflæggeplads

til begge sider af den centerplacerede instrumentgruppe - som man kan have svært ved at vende sig til - plus i handskerum og

dørsider. Nyt i genren er to kølebokse med plads til et par dåsecolaer - eller hvad man nu drikker.


Udstyret

omfatter også viskerrobot, elspejle og -ruder, fjernbetjent centrallås og klimaanlæg - hvis display kræver

tilvænning at indstille. Dertil er der sikkerhedsmæssigt fire airbags, høj stoplygte og forlygtevaskere.









Ingen

aluminiumsfælge

Det undrede os at bilen ikke har aluminiumsfælge som standardudstyr - til gengæld får man flader

med poleret stål flere steder på instrumentbrættet. Radio er ikke standard - men der er til gengæld flere

kopholdere.


Motoren er særdeles spænstig - med sin 2,2 liters common rail dieselmotor. Og både hurtig, lydsvag

og fri for røg. 6-trins gearkassen er meget letgående - med trækkraft i topgear fra ca. 60 km/t (i femte fra ca.

50 km/ t.)


På vejen har man en velbygget og komfortabel bil med god plads til to. Køreegenskaberne er med valg

af automatik, hvor bilen bestemmer trækkraften, ekstra gode - men i det daglige er 2-hjulstrækket nok.


At Nissan

også har sat det på bilen skyldes nok at man kører mest økonomisk med 2-hjulstræk. Standard er også

antispinsystem - men man kan ikke få bilen med ESP stabilitetskontrol (kun i benzinudgave).

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen