Berlingske Business

Nyt bestyrelsesmedlem skal styrke Mærsks digitalisering

Hagemann
Jim Hagemann Snabe sidder i ledelsen af World Economic Forum, og nu også i bestyrelsen i Mærsk. Foto:

A. P. Møller - Mærsks nye medlem af bestyrelsen skal være med til at styrke konglomeratets satsning på øget digitalisering.

Jim Hagermann Snabe, der træder ind i bestyrelsen efter at være blevet valgt ind på Mærsks generalforsamling tirsdag, har da netop også en baggrund fra et stort tysk softwareselskab, påpeger bestyrelsens formand.

- Jim Hagemann Snabe bringer et internationalt udsyn og en bred ledelseserfaring fra blandt andet internationale, børsnoterede teknologi- og innovationsdrevne virksomheder og fra den finansielle sektor, forklarede bestyrelsesformand Michael Pram Rasmussen i en meddelelse forud for valget af Jim Hagemann Snabe på tirsdagens generalforsamling.

1

Frem mod 2017 forventer Mærsk at kunne spare 4000 af i alt 23.000 landbaserede stillinger væk, når blandt andet den digitalisering, man er i gang med, slår fuldt igennem, påpegede bestyrelsesformanden på generalforsamlingen.

Jim Hagermann Snabe har en fortid i den tyske softwarekoncern SAP, hvor han blev ansat i 1990. Han skiftede til IBM Danmark i 1994, men vendte imidlertid tilbage til SAP efter blot to år. Her blev han øverste direktør i perioden 2010 til 2014.

- It-området spiller en stadig større rolle for Mærsk-gruppen, og her er hans kompetencer blandt de allerstærkeste. Jim Hagemann Snabes profil er et godt match i bestyrelsen, vurderer Michael Pram Rasmussen.

Jim Hagemann Snabe overtager bestyrelsespladsen efter Sir John Bond, som ikke genopstillede efter at have siddet i bestyrelsen siden 2008.

Jim Hagemann Snabe bestrider i forvejen bestyrelsesposter i blandt andet Bang & Olufsen, Danske Bank, Siemens, Allianz og World Economic Forum.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen