Berlingske Business

Ny Tesla-bil går fra 0-100 på 2,7 sekunder

Den amerikanske producent af elbiler har fået endnu mere fart i topmodel med nyt batteri under kølerhjelmen.

San Francisco. Fra København til Aarhus via Fyn - og så tilbage igen.

Så langt praler Tesla, den amerikanske producent af elbiler, med, at en ny version af en af selskabets populære modeller kan køre på en enkelt opladning.

613 kilometer bliver bilens rækkevidde, hvilket ifølge Tesla er den længste distance for en elbil i masseproduktion nogensinde. Der er tale om en ny version af den luksuriøse Model S.

Den nye version hedder Model S P100D, og med den såkaldte ludicrous mode vil den kunne accelerere fra 0-100 kilometer i timen på 2,7 sekunder.

Det giver elbilen den hurtigste acceleration af alle masseproducerede biler ifølge Tesla. Den information skal dog tages med et gran salt, da både LaFerrari og Porsche 918 - begge benzinbiler - kommer hurtigere op i fart.

Det anerkender Tesla ifølge Reuters. Men, siger selskabet, disse biler koster omkring en million dollar, har kun to sæder og bliver ikke produceret fra ny længere.

Den nye Tesla-bil har et batteri på 100 kilowatt-timer. Også selskabets Model X vil kunne fås med det større batteri.

Teslas topchef, Elon Musk, har som ambition at ændre bilmarkedet totalt med selskabets moderne elbiler. Firmaet arbejder også med alternative energikilder på andre fronter.

På grund af store omkostninger kniber det dog for Tesla at lave overskud. Selskabets seneste regnskab viste således, at man for 13. kvartal i træk har kørt med røde tal på bundlinjen.

/ritzau/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen