Berlingske Business

Ny Storstrømsbro skal stå færdig om seks år

storstrømsbroen
Foto:

Borgerne på Lolland-Falster får en ny Storstrømsbro, der kommer til at stå klar i 2022.

Det er resultatet af en delaftale mellem regeringen og partierne bag Togfonden.

Broen skal erstatte den gamle Storstrømsbro, der forbinder Sjælland og Falster, og som er begyndt at slå revner.

OVERBLIK: Her er reaktionerne på kommuneaftalen Finansministere

- Jeg er meget tilfreds med, at vi har fået en bred politisk aftale, som sikrer, at vi nu kommer i gang med at få etableret en ny Storstrømsbro, siger finansminister Claus Hjort Frederiksen i en pressemeddelelse.

- Det vil være til stor gavn ikke mindst for borgere og virksomheder på Lolland-Falster, tilføjer han.

pix-storstrømsbro

Det kommer til at koste 4,2 milliarder kroner at opføre broen. Finansieringen af den sker via Finansloven.

Ifølge borgmester i Guldborgsund Kommune, John Brædder (Guldborgsundlisten), betyder en ny bro blandt andet flere arbejdspladser og investeringer i området.

V og DF tror på aftale om ny Storstrømsbro

Derudover forventer han, at flere vil slå sig ned i Guldborgsund Kommune, når pendlertiden til København nedsættes til under en time.

- Jeg er rigtig glad, for vi har efterhånden arbejdet på det her projekt i mange år. Broen kommer til at skabe vækst og bosætning, og vigtigst af alt har vi nu en slutdato for, hvornår den står klar.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen