Berlingske Business

Ny netside lover rabat på nye biler

Jo dyrere bilen er, desto flere penge er der at spare, siger Thomas Holm, der sammen med Tor Reedtz står bag den nylancerede

netside www.dinbilforhandler.dk.



De har forsøgsvist indhentet tilbud på samtlige bilmærker for at se, hvilke

rabatter de kunne forhandle sig frem til for kommende bilkøbere. Resultatet er, at med biler, der koster under 200.000 kroner,

kan de opnå en rabat på mellem 5.000 og 8.000. Nedslag i prisen på over 20.000 kroner får de typisk på

biler i den dyre klasse, nemlig dem, der koster mere end 500.000 kr.



Allan Meiniche, der er formand for Danmarks Automobilforhandler

Forening er skeptisk over for den nylancerede netside.

Forbrugerne kan selv

- Forbrugerne er jo ikke dumme, hvorfor skal

de betale et mellemled for at indhente en rabat, de selv kan få? I princippet kan man jo selv sende



emails til alle Opel-forhandlere

i Danmark og finde ud af hvem, der kan give den bedste pris, siger formanden og understreger, at det er et skridt tilbage, når

man sætter flere led imellem forbruger og forhandler.



Men Thomas Holm mener, at initiativtagernes erfaring fra branchen

gør, at de ved hvilke forhandlere, der er lettest at forhandle med, og hvordan de skal tiltales.



- Vi er vant til at forhandle,

og der er mennesker, der hverken har lyst, tid eller overskud til at prutte om prisen. Vi er jo ligeglade med, om vi får netop

den bil. En bilforhandler kan jo se på en kunde, om han virkelig gerne vil have en bestemt bil, derfor kan vi bedre bevare overblikket.

Vi handler med hovedet - ikke med hjertet, siger Thomas Holm.



For ulejligheden kræver firmaet et starthonorar på

knap 500 kr., og omkring 10 pct. af den opnåede rabat. Der er mulighed for at få den gamle bil med i handlen, og hvis

efterspørgslen er til det, vil de også forhandle for virksomheder, der skal købe flere biler.



Det to stiftere

af det jyske netfirma har erfaring fra både bil- og internetbranchen. Netsiden blev officielt lanceret i lørdags og har

siden haft 3500 besøgende.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen