Berlingske Business

Ny Mærsk-chef: Der er modvind i alle vores markeder

aaa
Foto:

Mærsk er mere end halvvejs i et meget vanskeligt år, hvor koncernen kæmper med at tjene penge. Den nye topchef Søren Skou kalder dagens regnskab for »utilfredsstillende« og peger på, at Mærsk oplever modvind i alle markeder.

A.P. Møller-Mærsk ser udfordringer overalt i koncernens divisioner. Det er den korte version af det budskab, som den nye koncernchef, Søren Skou, leverede i kølvandet af selskabets regnskab under en telekonference fredag morgen.

Søren Skou kalder Mærsk-gruppens resultat utilfredsstillende og tegner et temmelig mørkt billede af formkurven på Esplanaden.

»Den langt væsentligste årsag er modvind i alle vores markeder og faldende priser,« siger Søren Skou.

Topchefen forklarer, at Mærsk arbejder hårdt på at blive mere effektiv og få omkostningerne ned. Det har bare ikke kunnet modsvare de prisfald, som især Maersk Line har måttet æde.

»Maersk Lines omkostninger er nede med 15 pct., men det er ikke nok til at modsvare et prisfald på 24 pct.,« siger Søren Skou.

Topchefen forklarer, at der vil komme nyt om Mærsk-gruppens strategiske overvejelser i slutningen af september.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen