Berlingske Business

Ny formand for DSB

- Valget af Mogens Granborg er et udtryk for, at man fra regeringens side ønsker at understrege en stærk erhvervsmæssig

profil i statens virksomheder, udtaler trafikminister Flemming Hansen.


- Knud Heinesen bliver 70 år denne sommer og meddelte

allerede ved årsskiftet, at han ville trække sig tilbage fra formandsposten i maj måned, siger Peter Hertz fra DSB''s

informationsafdeling.


Mogens Granborg har siden 1988 været koncerndirektør i De Danske Sukkerfabrikker - efter fusion

i 1989 i Danisco A/S - og tidligere vicedirektør i Carlsberg A/S. Han er udviklingsingeniør og senere afdelingsingeniør

i FDB og Incentive. Han er HD i finansiering fra 1975.


Han har flere tillidshverv - blandt andet som formand for bestyrelsen

for Monberg & Thorsen Holding A/S og for datterselskabet S. Dyrup & Co. A/S. Tidligere har han været formand for Teknologirådet

i 1989-90 og for Erhvervsudviklingsrådet i 1990-95 med reference til de daværende industri-/erhvervsministre. Blandt Mogens

Granborgs nuværende tillidsposter kan nævnes medlemsskab af Akademiet for de Tekniske Videnskaber fra 1991 og af hovedbestyrelsen

i Dansk Industri fra 1999. Den endelige udnævnelse af Mogens Granborg sker på det ordinære virksomhedsmøde

i DSB på mandag den 27. maj 2002.


- Jeg nærer stor tillid til, at Mogens Granborg, som ny formand for DSB''s bestyrelse

med sin brede erhvervserfaring samt erfaring fra varetagelsen af offentlige tillidshverv på højt niveau, vil kunne bidrage

konstruktivt til en fortsat positiv udvikling af DSB, udtaler Flemming Hansen.


DSB''s adm. direktør Keld Sengeløv

er positiv overfor valget af Mogens Granborg som ny formand for DSB.


- Knud Heinesen var både en toppolitiker og en topchef

fra erhvervslivet - og dem findes der ikke mange af. Med Mogens Grandborg får vi en ny formand fra industrien - en virksomhedsleder

med stor erfaring.


- Det passer med at DSB skal drives som en virksomhed. Derfor er jeg positiv overfor valget, siger Keld Sengeløv

til ErhvervsBladet.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen