Berlingske Business
16:58Volkswagen-aktien falder efter regnskab

Nu skal postbude forsøge at fange pakkemodtagere på mobilen

post
PostNord har haft en forsøgsordning i København og Vejen, hvor posten har ringet kunderne op, når de ikke åbnede døren på adressen. Det kræver selvfølgelig, at kunderne i første omgang har oplyst deres nummer ved bestillingen af pakken. (ARKIVFOTO) Foto:

Som noget nyt ringer PostNord ikke bare på dørklokken, men også på mobilen, når der skal afleveres en pakke.

Når postbuddet fra PostNord tropper forgæves op på en adresse med en pakke, er det indtil nu endt med en seddel i postkassen om, at modtageren kan hente sin forsendelse på posthuset.

Men som noget nyt skal postbuddet nu ringe pakkemodtageren op og aftale, hvad der skal ske med pakken. Det sker efter stor efterspørgsel fra kunderne. Det fortæller e-handelsrådgiver hos PostNord i Danmark Jørgen Fischer.

- Målet er at give kunderne en bedre service og at få afleveret endnu flere pakker, når postbuddet er ude på ruten, siger Jørgen Fischer.

- Det er vi, kunden og netbutikken interesseret i, tilføjer han.

PostNord har haft en forsøgsordning i København og Vejen, hvor posten har ringet kunderne op, når de ikke åbnede døren på adressen. Det kræver selvfølgelig, at kunderne i første omgang har oplyst deres nummer ved bestillingen af pakken.

Dermed får modtageren selv mulighed for at aftale med postbuddet, om pakken skal stilles et sted på adressen eller tages med på posthuset til senere afhentning.

Og nogle gange viser det sig, at modtageren faktisk er hjemme, men bare ikke lige har hørt dørklokken, men for eksempel er i bad eller i haven, fortæller Jørgen Fischer.

Forsøget har ifølge PostNord resulteret i, at der er blevet udleveret op mod en tredjedel flere pakker i første forsøg i områderne.

Det har været en så stor succes, så ordningen er blevet rullet ud i hele landet hen over sommeren.

Og det sparer tid både for modtageren af pakken.

- I det store hele kræver det bestemt ikke mere tid hos os, fordi vi slipper for den efterfølgende proces med at køre tilbage til posthuset og aflevere dem, siger han.

Nu ligger der et arbejde for PostNord i at kontakte netbutikker, der ikke automatisk sender kundernes telefonnummer videre til PostNord.

Postbuddet ringer til kunder, som ikke er tilmeldt Modtagerflex.

De kunder, der er tilmeldt Modtagerflex, har allerede en aftale om, at posten kan aflevere deres pakker på adressen, uden de er hjemme - for eksempel i carporten.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen