Berlingske Business

NTRs salg er presset af pund - forventningerne præciseret

aktier
Det kniber fortsat med at tjene penge for NTR Holding, der gennem datterselskabet Daniamant sælger produkter som redningsveste, -flåder og -lys. Foto:

Det kniber fortsat med at tjene penge for NTR Holding, der gennem datterselskabet Daniamant sælger produkter som redningsveste, -flåder og -lys.

Samtidig er selskabet mærket af det svækkede britiske pund, og det er årsagen til, at forventningerne til hele året bliver nedpræciseret.

- Markedet for Daniamants produkter er fortsat præget af en stor prismæssig konkurrence og en presset shippingbranche, skriver NTR Holding i regnskabet.

Selskabet tilføjer, at omsætningen for årets første ni måneder var lavere end ventet ved årets begyndelse. Det skyldes dog primært valutaudsving.

NTR's samlede omsætning var på 17,4 mio. kr. i tredje kvartal mod 21,5 mio. i samme periode sidste. For årets første ni måneder lander nettoomsætningen på 61,3 mio. kr., hvor der i samme periode af 2015 blev omsat for 67,6 mio. kr.

REDUCERER OMKOSTNINGER

- Markedsandelen for redningslys fastholdes, og det fortsatte prispres imødegås via omkostningsreduktioner, optimering af produktionsprocesser og fortsat produktudvikling, fortæller selskabet.

Regnskabet viser da også tegn på en forbedret indtjeningsevne. I tredje kvartal kom selskabet dog alligevel i mål med et nettounderskud på 0,1 mio. kr. Men i samme kvartal for et år siden havde selskabet et underskud efter skat på 2,4 mio. kr.

Koncernen præciserer sine forventninger til 2016 til den lave ende af de angivne intervaller. Det betyder, at selskabet nu venter en omsætning i 2016 i den lave ende af intervallet 80-90 mio. kr. og et resultat tættere på 0 end på 5 mio. kr. før skat. Det fremgår af selskabets tredje kvartalsregnskab i 2016.

NTR Holding skriver i regnskabet, at det særligt er pundet, der er årsag til justeringerne.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen