Berlingske Business

Norwegians trafiktal fik luft under vingerne i april

NORWEG AIR SHUT-RESULTS/
Foto:

Norwegians trafiktal for april viser, at godt 3 mio. passagerer valgte at flyve med selskabet i løbet af måneden.

Det er en stigning på 16 pct. sammenlignet med samme periode sidste år. Det fremhæves dog, at månedstallene er påvirket af, at påsketrafikken i år lå i marts og opstart af nye langdistanceruter.

- Selvom påsken påvirker tallene, har vi en solid passagervækst også i april. Vi har øget kapaciteten betragteligt sammenlignet med samme måned sidste år, og på langdistanceflyvningerne har væksten uden for Norden været på rekordhøje 311 procent. I forbindelse med den store kapacitetsforøgelse og nye langdistanceruter har vi lagt rigtigt mange lavprisbilletter ud for at tiltrække nye rejsende i denne måned. Det påvirker vores yield i april, siger koncernchef i Norwegian Bjørn Kjos.

Den totale trafiktilvækst (RPK) steg 44 pct. og kapacitetsvæksten (ASK) med 51 pct. Belægningsgraden var på 83 pct. - et fald på 3,6 pct.point.

- Væksten er størst på selskabets langdistanceruter, hvor kapaciteten er mere end fordoblet siden samme periode sidste år, anfører flyselskabet.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen