Berlingske Business

Norwegians passagertrafik steg med 11 pct. i november

NORWEGIAN AIR RESULTS/
Lavprisflyselskabet Norwegian havde i november 1.952.083 passagerer. Foto:

Lavprisflyselskabet Norwegian havde i november 1.952.083 passagerer, hvilket er en stigning på 11 pct. sammenlignet med samme måned sidste år.

Den totale trafikvækst (RPK) steg med 13 pct., mens kapaciteten (ASK) steg med 8 pct. denne måned, oplyser Norwegian i en pressemeddelelse.

Samtidig landede belægningen på 83,1 pct., hvilket er en stigning på 4,1 pct.point fra samme måned sidste år.

- Det er glædeligt, at den positive trafikudvikling fortsætter denne måned, selv i overgangen til en periode med traditionelt set lavere efterspørgsel. Vi ser, at stadig flere rejsende benytter sig af Norwegians store europæiske rutenet til at flyve videre til USA, hvilket beviser, at et stærkt Norwegian i hele Europa styrker langdistancesatsningen og omvendt, siger administrerende direktør Bjørn Kjos, i pressemeddelelsen.

Norwegian gennemførte 99,7 pct. af de planlagte flyvninger i november, hvoraf 86,3 pct. afgik til tiden.

Torsdag: WIZZAIR

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen