Berlingske Business

Norwegians lokale romance kan true lufthavnens vækstmål

Norwegian
Norwegian fly Boing 737-800. Foto:

Et voksende antal af Norwegians oversøiske ruter placeres nu i Oslo og Stockholm, hvilket kan presse Københavns lufthavn ambitiøse vækstmål.

Denne tendens er næppe kærkommen for Københavns Lufthavne, som ellers i årevis har kunne drage nytte af fælles ambitioner med det norske lavprisselskab. Lufthavnen har sat sig ambitiøse vækstmål, som inkluderer planer om vækst fra 25 til 40 millioner passagerer om året, skriver Berlingske.

Det skriver Berlingske.

»Jeg er sikker på, at Københavns Lufthavne helst vil have, at de afgange gik ud fra dem, men når man kigger på Norwegian, kan København ikke vente at løbe med væksten alene. Norwegian kigger jo også på mulighederne i både London, Spanien og USA,« siger Jakob Pedersen, luftfartsanalytiker hos Sydbank, til Berlingske.

Norwegian henter milliarder på kufferter og kaffekøb

Hvor meget af de konkrete vækstmål der afhænger af forventninger til samarbejdet med Norwegian er uvist, men pressechef for Københavns Lufthavne, Kasper Hyllested, understreger, at lufthavnen er på rette kurs med en vækst på 11 pct. i det første halvår og et fortsat stærkt samarbejde med Norwegian, skriver Berlingske

Fyldte fly sikrer Norwegian fordobling på bundlinjen

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen