Berlingske Business

Norwegian voksede hurtigere end Ryanair i 2014

Norwegian shopper billig asiatisk arbejdskraft
Foto:

Det norske lavprisselskab Norwegian havde vokseværk i 2014.

Procentvis var Norwegians passagervækst i 2014 dobbelt så stor som Ryanairs og Easyjets vækst.

Norwegian havde i 2014 en vækst i passagerer på 15,7 pct., Easyjet voksede 6,5 pct., mens Ryanair fløj med 6,1 pct. flere passagerer.

Det skriver branchemediet Check-in.

Selv om Norwegian havde en større vækst end sine konkurrenter, er Ryanair og Easyjet stadig langt større, hvis man opgør regnestykket i faktiske antal passagerer.

Det norske flyselskab havde knap 24 mio. flyrejsende i 2014. Til sammenligning havde Easyjet over det dobbelte - 65,3 mio.

Ryanair er ubetinget Europas største lavprisselskab, da irerne i 2014 havde 86,4 mio. passagerer, skriver Check-in.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen