Berlingske Business

Norwegian vil sælge flyrejser fra EasyJets hjemmeside

Norwegians vokseværk smerter i regnskabsbøgerne
Foto:

Fremover vil flypassagerer kunne kombinere flyrejser fra lavprisselskaberne Norwegian og britiske EasyJet i en og samme billet, når de skal rejse ud af Europa.

Norwegian og EasyJet indgår et samarbejde, som betyder, at Norwegians langdistanceruter vil være til salg på EasyJets hjemmeside. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse.

I første omgang gælder det ruter fra lufthavnen London Gatwick. Her har Norwegian 13 langdistanceruter - 11 til USA samt til Singapore og Buenos Aires. For passagererne betyder det, at de kan flyve til London med EasyJet og videre med Norwegian.

- Mange af Norwegians passagerer har videreforbindelser til vores langdistanceruter og et initiativ som "Worldwide by EasyJet" giver rejsende endnu flere valgmuligheder til konkurrencedygtige priser.

Det siger Norwegians kommercielle direktør, Thomas Ramdahl, i meddelelsen.

18BUStil-bm-f-business-SAS-.jpg

EasyJet er Europas næststørste lavprisselskab med over 800 ruter i 31 lande i Europa.

Selskabet giver med en ny bookingplatform passagerer mulighed for at kombinere med langdistanceruter fra andre flyselskaber. I første omgang Norwegian og det canadiske lavprisselskab WestJet.

Ifølge Jacob Pedersen, luftfartsanalytiker fra Sydbank, er det nye samarbejde mellem de to lavprisselskaber Norwegian og Easyjet usædvanligt.

- Men det er gode nyheder for Norwegian, som nu får hjælp til at fylde deres store nye fly med passagerer, siger han.

Norwegian og EasyJet ændrer cockpitregler efter flystyrt

Norwegian har i alt godt 500 ruter til mere end 150 destinationer i hele verden.

Selskabet har udvidet markant de senere år. Det blev grundlagt i 1993 med norske indenrigsflyvninger, men begyndte op gennem 00'erne også at flyve rundt i Europa og siden også uden for Europa.

NORWEGIAN AIR-RESULTS/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen