Berlingske Business

Norwegian satte ny rekord i juli

pix-norwegianrekord
Norwegian satte ny rekord med mere end 2,7 millioner passagerer i juli. Arkivfoto. Foto:

Aldrig før har flyene været så fulde som i juli, hvor knap 2,7 millioner passagerer fløj med med Norwegian.

Det kedelige sommervejr har skæpper godt i kassen hos Norwegian, der kan melde om ny rekord i juli. Her rejste 2.690.458 passagerer med det norske flyselskab.

Det er knap 8 procent flere end samme måned sidste år og ny rekord for Norwegian. Det er dog ikke den eneste rekord for flyselskabet, der også kunne melde om en belægning på knap 94 procent i juli. Aldrig før har Norwegian lykkedes med at fylde flyene så godt op.

norwegian.q2

»Det er meget glædeligt, at så mange har valgt at flyve med Norwegian i juli, at vi både sætter ny passagerrekord samt fylder flyene bedre end nogensinde før. En belægning på 94 procent betyder, at efterspørgslen er lige så god i veletablerede markeder i Skandinavien som i nye markeder såsom England, Tyskland, Spanien og USA. Det viser, at Norwegians internationale strategi er i færd med at manifestere sig, så vi er endnu bedre rustet til at møde den hårde konkurrence i luftfarten i fremtiden,« lyder det fra administrerende direktør Bjørn Kjos i en kommentar til trafiktallene.

Den udbudte kapacitet (ASK) steg med en enkelt procent, mens omsætningen per fløjet passagerkilometer (RPK) steg med 7 procent. Blandt langdistanceruterne var 97 procent af sæderne solgt, mens det samlede tal på 93,8 procent er hele 5,6 procentpoint bedre end samme måned sidste år.

RESULTS-DELTAAIRLINES/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen