Berlingske Business
08:12Inflationen aftog en smule i november

Norwegian-rådgiver sviner SAS til på Facebook

Norwegian fly på vej til landing i Københavns Lufthavn i Kastrup Foto:

Ansat i et reklamebureau har på Facebook kritiseret SAS i stærke vendinger - dog uden at sige, personen var fra Norwegians reklamebureau. (Opdateret)

En ansat i Norwegians PR-bureau Vizeum har skrevet flere negative kommentarer på SAS’ Facebook-sider – uden at fortælle, personen var ansat hos Norwegians reklamebureau.

PR-bureauet får nu ballade for at have publiceret kritiske bemærkninger om SAS på Facebook.

”Hvordan kan de prale af, at de har nul gebyrer, når de tager sig betalt for at kunden selv bestiller rejsen?”, spørger en af medierådgiverne, mens andre ansatte i Vizeum følger op med ’ENIG!!!’ og ’Ja, jeg troede SAS havde 0,- i gebyr???’,” skriver en af PR-bureauets ansatte på Facebook ifølge Dagens Næringsliv.

PR-bureauet beklager episoden:

”Det er ikke en metode, vi bruger. [..] Den slags må naturligvis ikke ske,” siger adm. direktør og bureauchef for Vizeum, Stian Lyberg, til tv2nyhetene.no.

Bureauet giver SAS en uforbeholden undskyldning og lover samtidig en grundig gennemgang af rutinerne blandt de ansatte.

Norwegian vil ikke selv give nogen undskyldning til SAS for episoderne. Lavprisselskabet hævder, at man ikke står for eller har sat gang i aktiviteterne - og dermed heller ikke har noget at undskylde.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen