Berlingske Business

Norwegian noterer sig igen massiv passagervækst i marts

. Der er masser af vokseværk i det norske luftfartsselskab Norwegian, hvor det ifølge de seneste regnskabstal dog kniber mere med indtjeningen.

I marts øgede selskabet sin passagertrafik målt per fløjet passagerkilometer (RPK) med 48 pct. sammenlignet med samme måned året før.

Det skete på baggrund af en øget kapacitet (ASK) på 44 pct., idet Norwegian har udvidet sin flåde og sit rutenetværk voldsomt.

Den stærkt øgede kapacitet forringede dog ikke selskabets evne til at fylde sine sæder. Tværtimod steg den såkaldte kabinefaktor med 2,6 pct.point til 86,7 pct. i marts.

Yielden, der måler omsætningen per passagerkilometer og dermed er et signal om billetpriserne, steg med 1 pct. i marts sammenlignet med samme måned året før.

Det samlede antal passagerer hos Norwegian steg i årets tredje måned med 15 pct. til 2,8 mio.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen