Berlingske Business

Norwegian lukker ruten mellem Oslo og Aalborg

norwegian aalborg
Et Norwegian fly er klar til at lette fra startbanen i Aalborg Lufthavn. Fremover kommer turen ikke til at gå til den norske hovedstad. Foto:

Begrænset succes for udenrigsruter fra den nordjyske lufthavn.

Det norske lavprisflyselskab Norwegian har haft stor succes på Danmarks største indenrigsrute mellem København og Aalborg. Her flyves der op til otte gange på hverdagene med de store 186-sæders Boeing 737-800 fly. Derimod kniber det med at få succes på ruterne fra den nordjyske lufthavn til de europæiske storbyer.

Det skriver branchesitet Check-in.

Tidligere har Norwegian uden held forsøgt sig med ruter til Paris og Berlin. Nu må Oslo-ruten, der blev åbnet 2. april i år også lade livet. Det sker 19. januar, hvor der flyves den sidste afgang på ruten.

»Vi viderefører desværre ikke ruten mellem Aalborg og Oslo. Det skyldes, at lønsomheden på ruten ikke har været god nok. Det er selvfølgelig ærgerligt, men det er helt afgørende for os, at vi er lønsomme på de ruter, vi opererer,« siger kommunikationsrådgiver Daniel Kirchhoff fra Norwegian i Danmark til Check-in.




Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen