Berlingske Business

Norwegian lander bedre kvartalresultat end ventet

NORWEGIAN-AIR-STRIKE/
Foto:

Det norske lavprisflyselskab Norwegian, der konkurrerer med blandt andre SAS, har i andet kvartal af regnskabsåret 2015 leveret bedre end ventet blandt analytikerne.

Norwegian omsatte for 5861 mio. norske kr. i kvartalet mod ventet 5785 mio. norske kr. blandt analytikerne ifølge estimater indsamlet af SME Direkt.


Det blev omsat til et driftsresultat (EBITDA) på 765 mio. norske kr. mod ventet 741 mio. norske kr. blandt analytikerne.

24BUSBjoern-Kjos-Norwegian-.jpg

På bundlinjen fik Norwegian før skat 456 mio. norske kr. mod ventet 435 mio. norske kr. før skat blandt analytikerne.

- Dette har været et godt kvartal for os med en positiv udvikling jævnt over hele rutenettet - ikke mindst på langdistanceruterne, siger administrerende direktør Bjørn Kjos i en pressemeddelelse.


- Vi har fyldt flyene, lanceret nye ruter til spændende destinationer og ikke mindst fået gode anmeldelser fra kunderne i form af to Skytrax-priser, fortsætter topchefen.

I forbindelse med kvartalsregnskabet fastholder Norwegian desuden sine forventninger til helåret 2015.

pix-Virgin

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen