Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Norwegian-kunder får ikke oprejsning for Dreamliner-skuffelse

Norwegian
Norwegian giver ikke kunder dispensation for at være gået glip af en tur med Norwegians Dreamliner-fly. Foto: KYRRE LIEN/Scanpix 2015. Foto:

Forbrugerklagenævnet har afgjort, at rejsende ikke får prisafslag på deres forgæves forsøg på at flyve med Boeing 787 Dreamliner.

»Dreamliner-oplevelsen inkluderet i prisen«, stod der i markedsføringen. Men da de rejsende mødte op i lufthavnen, viste det sig, at rejsen skulle foregå med et erstatningsfly af en anden og ældre type. Det fik over 30 personer til at klage, og nu har forbrugerklagenævnet afsagt dom i fem af sagerne, skriver Check-In.

pix

Resultatet bliver, at ingen af de fem sager ender med prisafslag til kunderne, da de kom frem til tiden og til den rigtige destination. De to faktorer udgør tilsammen hovedårsagen bag Forbrugerklagenævnets afgørelse, der altså ikke giver medhold til de utilfredse kunder.

»I de fem sager er forbrugerne nået frem til den aftalte destination på det aftalte tidspunkt. Derfor har et flertal i nævnet vurderet, at forbrugerne har fået, hvad de betalte for, nemlig transporten, og at de ikke har krav på et afslag i prisen,« siger kontorchef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Camilla Hesselby til Check-In.

NORWEGIAN AIR-STRIKE/

Selvom Norwegian solgte den såkaldte »Dreamliner experience« som en del af den samlede pakke på forskellige langdistanceflyvninger, vurderer Forbrugerklagenævnet, at det ikke var markedsført som en stor nok del af tilbuddet til, at Norwegian var nødt til at flyve lige i den flytype på de pågældende afgange.

Resten af de cirka 30 klager til Forbrugerklagenævnet forventes afgjort inden for de næste to måneder.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen