Berlingske Business

Norwegian havde trafikvækst på 33 pct. i juli

Norwegians vokseværk smerter i regnskabsbøgerne
Norwegian havde trafikvækst på 33 pct. i juli Foto:

Norske Norwegians trafik voksede betydeligt i juli, hvor sommeren gav millioner af kunder. Det viser nye tal.

Mens økonomien er trængt hos det norske lavprisselskab Norwegian har selskabet ingen problemer med at skaffe kunder. Antallet af passagerer og den distance, de fløj, steg voldsomt i juli.

Det viser nye tal for selskabet.

»Vi er glade for, at stadig flere passagerer i Europa, USA, Mellemøsten, Sydamerika og Asien vælger Norwegian, når de skal ud at rejs«e.

»Det er også positivt, at vi, selv med en stor kapacitetsvækst, fylder flyene godt op i hele rutenetværket,« siger Bjørn Kjos, Norwegians chef, i meddelelsen.

3,8 millioner passagerer havde Norwegian i juli, og det er 437.718 flere end i samme periode sidste år. Trafikvæksten målt på RPK - der også tæller hvor langt passagerer har fløjet - steg med 33 procent år til år.

Da kapaciteten steg med 35 procent, så betød det, at flyene blev mere fyldt. Det er afgørende i industrien, da omkostningerne ved et tomt sæde er omtrent de samme som for et fyldt.

93 procent af sæderne på Norwegians fly var fyldte i juli.

»Kapacitetsvæksten er fortsat høj, men i tråd med strategien er den nu i færd med at aftage noget i sammenligning med tidligere måneder.«

»Efter en lang periode med stærk vækst vil vi fremover kunne høste af det, vi har sået, hvilket vil komme kunder, ansatte og aktionærer til gode,« siger Bjørn Kjos.

/ritzau/

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen