Berlingske Business

Norwegian havde trafikvækst i maj

NORWEGIANAIR/
Foto:

Der var fremgang i antallet af passagerer for Norwegian i maj, hvor flyselskabet fløj med omkring 2,38 passagerer - svarende til en stigning på 13 pct. sammenlignet med samme måned sidste år.

Det oplyser Norwegian i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at den totale trafikvækst (RPK) steg med 19 pct., mens kapaciteten (ASK) steg med 8 pct. Desuden endte belægningen tæt på 85 pct.

Den kraftige stigning fra sidste år skal imidlertid ses i sammenhæng med svage trafiktal i maj 2014, hvor fagforbundet Parat var i strejke.

FILE NORWAY ECONOMY TRANSPORT NORWEGIAN

Nu er kunderne dog kommet tilbage, også efter pilotstrejken tidligere i år, som havde en kraftig negativ effekt på bookingerne.

- Det er glædeligt at se gode trafiktal, selv om væksten i maj fremstår som ekstra stærk i lyset af det svage resultat sidste år, siger administrerende direktør Bjørn Kjos i meddelelsen.

- Ser vi bort fra dette, viser trafiktallene alligevel, at stadig flere vælger Norwegian. Vi ser også positive bookingtal hen over sommeren. Det skyldes særligt vores satsning i det europæiske marked og god vækst i Norwegians langdistanceoperation, siger topchefen.

Norwegian gennemførte 99,8 pct. af sine planlagte flyvninger i maj, hvor af 85,2 pct. afgik til tiden.

24BUSBjoern-Kjos-Norwegian-.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen