Berlingske Business
17:42

Norwegian havde massiv trafikvækst i marts

FILE NORWAY ECONOMY TRANSPORT NORWEGIAN
Foto:

Det norske lavprisflyselskab Norwegian leverede stor trafikvækst i årets tredje måned.

Det norske lavprisflyselskab Norwegian leverede stor trafikvækst i årets tredje måned, hvor trafikken gik frem med hele 27 pct. sammenlignet med marts året før, når man måler på antal fløjne passagerkilometer (RPK).

Det er stigende efterspørgsel blandt både forretnings- og fritidsrejsende, der ligger bag den store fremgang, fortæller selskabet selv.

Det samlede antal passagerer steg til 2,2 mio. i marts, hvilket også er en fremgang på 27 pct. på årsbasis.

Ryanair sørger for opdriften i Københavns Lufthavn Ryanair til

Med til historien om det kraftigt voksende antal passagerer og den stærke trafikvækst hører dog også, at Norwegians samlede kapacitet (ASK) blev skruet op med 21 pct. i måneden.

- Vi ser, at et stigende antal rejsende vælger Norwegian, også forretningsrejsende både på indenrigsruterne i Skandinavien og ud i Europa. Stadig flere virksomheder bliver opmærksomme på, at det er muligt at få flyrejser med høj kvalitet til en lav pris og gennemgår deres rejsepolitikker for at reducere omkostningerne. Derudover fortsætter den gode passagerudvikling på langdistanceruterne, hvor vi stadig udvider rutetilbuddet til vores kunder, siger Bjørn Kjos, der er administrerende direktør hos Norwegian, i en pressemeddelelse.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen