Berlingske Business

Norwegian fløj med flere passagerer og fyldte fly i september

NORWAY AVIATION NORWEGIAN BOEING
Der var fremgang i antallet af passagerer for Norwegian i september, hvor flere end 2,4 mio. personer fløj med selskabet. Det er en stigning på 9 pct. sammenlignet med samme måned sidste år. Foto:

Der var fremgang i antallet af passagerer for Norwegian i september, hvor flere end 2,4 mio. personer fløj med selskabet. Det er en stigning på 9 pct. sammenlignet med samme måned sidste år.

Det oplyser Norwegian i en pressemeddelelse, hvor det også fremgår, at den totale trafikvækst (RPK) steg med 11 pct., mens kapaciteten (ASK) steg med 3 pct. Desuden endte belægningen på 88,2 pct. hvilket er en stigning på 6,8 pct. fra september sidste år.

Særligt langdistanceruterne havde fyldte fly og pynter derfor i statistikken, skriver Norwegian. Her var belægningen hele 96 pct.

I løbet af september fik det norske flyselskab leveret tre fabriksnye Boeing 737-800 som led i et samlet køb af ti nye fly i 2015.

Norweigian modtog desuden to internationale kåringer i den forgangne måned, herunder prisen for "bedste flyselskab" og "bedste in-flight-magasin" af Passenger Choice Awards.

- Langdistanceflyvningerne fortsætter med at påvirke tallene i positiv retning. Vi ser også, at stadig flere rejsende benytter sig af vores omfattende europæiske rutenet for at flyve videre til USA og Thailand. Dette viser, at samspillet mellem lang- og kortdistance giver god synergi. At vi endnu en gang vinder internationale priser viser også, at rejsende over hele verden sætter pris på vores produkt, siger selskabets topchef, Bjørn Kjos, i meddelelsen.

Norwegian gennemførte 99,8 pct. af sine planlagte flyvninger i september, hvoraf 84,3 pct. afgik til tiden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen