Berlingske Business

Norwegian fløj med flere i marts trods påskeforskydning

Norwegian Fyldte fly sikrer Norwegian fordobling på bundlinjen
Foto:

Selv om den typisk ferietravle påske i år ligger i april i stedet for marts, er det alligevel lykkedes det norske luftfartsselskab Norwegian at øge sit passagerantal i den forgangne måned.

I en meddelelse oplyser virksomheden, at godt 2,4 mio. passagerer fløj med selskabet denne måned, hvilket er en stigning på 12 pct. sammenlignet med samme periode sidste år.

- Tallene påvirkes negativt af, at efterspørgslen var lavere i marts i år, idet påsken i år ligger i april, skriver Norwegian i meddelelsen.

I alt 2.453.551 passagerer valgte at flyve med Norwegian i marts, hvilket er 258.514 flere end i marts 2016.

Den totale trafikvækst (RPK) steg med 16 pct. og kapacitetsvæksten (ASK) steg med 22 pct.

SWEDEN STRIKE PILOTS

Belægningen var på 84,1 pct., hvilket var et fald på 3,8 pct.point.

- Måneden er præget af, at påsken forskydes til april (mod marts sidste år), hvilket udgør en reduktion i enhedsindtægter på omkring 10 pct., forklarer Norwegian.

- Vi er meget tilfredse med, at flere vælger at flyve med Norwegian. Den største vækst denne måned kommer internationalt, hvilket er meget vigtigt i forhold til vores globale ekspansion, siger Norwegians koncernchef Bjørn Kjos.

Norwegian gennemførte 99,5 pct. af de planlagte flyvninger i marts, mens punktligheden var på 78,5 pct.

/ritzau/FINANS

SWEDEN-PILOT-STRIKE-SAS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen