Berlingske Business
17:42

Norwegian fik flere passagerer i juli

Fyldte fly sikrer Norwegian fordobling på bundlinjen
Lavprisselskabet Norwegian har transporteret et stigende antal passagerer i juli. Foto:

Lavprisselskabet og SAS-konkurrenten Norwegian har transporteret et stigende antal passagerer i juli. 2,9 mio. passagerer valgte at flyve med det norske luftfartsselskab denne måned, hvilket er en stigning på 9 pct. sammenlignet med samme måned året før.

Det oplyser Norwegian torsdag morgen i forbindelse med sine trafiktal for juli.

Belægningen var på 94,6 pct., hvilket var en stigning på 0,8 pct.point sammenlignet med juli sidste år. Den totale trafikvækst (RPK) steg med 15 pct., mens kapacitetsvæksten (ASK) steg med 14 pct.

Fyldte fly sikrer Norwegian fordobling på bundlinjen

- Vi er meget tilfredse med, at så mange valgte at flyve med Norwegian i juli. Trods en dårlig start på måneden, som desværre påvirkede rejseplanerne for alt for mange af vores kunder, viser trafiktallene, at den positive passagerudvikling fortsætter, og at belægningen er solid i alle markeder, siger Norwegians koncernchef Bjørn Kjos.

Norwegian gennemførte 99,5 pct. af de planlagte flyvninger i juli. Punktligheden denne måned var 64,9 og blev kraftig påvirket af den generelle afvikling af flytrafikken i Europa.

Norwegians flådefornyelse fortsætter med stor kraft i 2016 med levering af i alt 21 fabriksnye fly. En fabriksny 787-9 Dreamliner blev leveret i juli.

fly

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen