Berlingske Business

Norwegian fik flere passagerer i juli

Fyldte fly sikrer Norwegian fordobling på bundlinjen
Lavprisselskabet Norwegian har transporteret et stigende antal passagerer i juli. Foto:

Lavprisselskabet og SAS-konkurrenten Norwegian har transporteret et stigende antal passagerer i juli. 2,9 mio. passagerer valgte at flyve med det norske luftfartsselskab denne måned, hvilket er en stigning på 9 pct. sammenlignet med samme måned året før.

Det oplyser Norwegian torsdag morgen i forbindelse med sine trafiktal for juli.

Belægningen var på 94,6 pct., hvilket var en stigning på 0,8 pct.point sammenlignet med juli sidste år. Den totale trafikvækst (RPK) steg med 15 pct., mens kapacitetsvæksten (ASK) steg med 14 pct.

Fyldte fly sikrer Norwegian fordobling på bundlinjen

- Vi er meget tilfredse med, at så mange valgte at flyve med Norwegian i juli. Trods en dårlig start på måneden, som desværre påvirkede rejseplanerne for alt for mange af vores kunder, viser trafiktallene, at den positive passagerudvikling fortsætter, og at belægningen er solid i alle markeder, siger Norwegians koncernchef Bjørn Kjos.

Norwegian gennemførte 99,5 pct. af de planlagte flyvninger i juli. Punktligheden denne måned var 64,9 og blev kraftig påvirket af den generelle afvikling af flytrafikken i Europa.

Norwegians flådefornyelse fortsætter med stor kraft i 2016 med levering af i alt 21 fabriksnye fly. En fabriksny 787-9 Dreamliner blev leveret i juli.

fly

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen