Berlingske Business

Norwegian får markant flere passagerer med flere fly i luften

Pix: norwegian
Det norske lavprisselskab Norwegian, der blev grundlagt den 22. januar 1993, har haft en markant vækst i antallet i passagerer i juni, hvor der samtidig er blevet færre tomme flysæder. Foto:

Det norske lavprisselskab Norwegian har haft en markant vækst i antallet i passagerer i juni, hvor der samtidig er blevet færre tomme flysæder.

Norwegian havde en vækst på 17 pct. i passagertrafikken i sidste måned, viser trafiktal, som er offentliggjort onsdag morgen, fra det norske selskab

En stor del af fremgangen kommer af, at selskabet har øget kapaciteten - antallet af udbudte billetter - med 15 pct.

Pix: NORWEGIAN AIR RESULTS/

Belægningen var på 90,2 pct., hvilket vil sige, at selskabet i snit sælger ni ud af ti billetter på en afgang. Det er 2,2 pct.point bedre end i juni 2015.

I alt rejste 2,8 mio. passagerer med Norwegian i juni. Det er omkring 320.000 flere end for et år siden.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen