Berlingske Business

Norwegian-boss har ingen planer om at sælge

Norwegian med regnskab
ARKIVFOTO 2015 af Administrerende direktør, Bjørn Kjos ved Norwegian pressemøde i Københavns Lufthavn (Foto: Linda Kastrup/Scanpix 2017) Foto:

Flyselskabet Norwegians storaktionær og administrerende direktør, Bjørn Kjos, har ingen planer om at sælge sine aktier i selskabet.

Det udtaler direktøren fredag i forbindelse med selskabets ekstraordinære generalforsamling, skriver TDN Finans.

Ifølge nyhedsbureauet Direkt ejede Bjørn Kjos ved årsskiftet 26,8 pct. af aktierne i Norwegian gennem selskabet HBK Invest, som han ejer sammen med Bjørn Kise, der er formand for bestyrelsen i det norske flyselskab.

Norwegian tabte en milliard norske kroner sidste år Norwegian:

Torsdag meddelte ejeren af British Airways, IAG, at det overvejer at lægge et bud på det norske flyselskab, og at selskabet allerede har købt 4,61 pct. af aktierne i Norwegian.

»Det er rart, at nogen køber aktier,« siger han ifølge TDN Finans med henvisning til de aktier, IAG allerede har købt.

Samtidig siger han, at han »slet ikke har tænkt på«, hvorvidt han ønsker at have IAG med i bestyrelsen.

Lavprisluftfartsselskabet, der konkurrerer med blandt andet SAS, steg med 47,2 pct. til 264 norske kr. torsdag i kølvandet på nyheden om opkøbsinteressen. Fredag stiger aktien 2,7 pct. til 271,20 norske kr.

13BUSPix-Kjos-155937-252.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen