Berlingske Business

Norden-topchef: Vi har været klar til at udnytte rater i fjerde kvartal

En pæn udvikling i markedet for tørlast og en god positionering af skibe i områder med forventet bedre fragtrater er to af de vigtigste årsager til, at rederiet Norden torsdag har opjusteret forventningerne til resultatet for hele 2017

Rederiet venter nu et justeret resultat i niveauet minus 10 til plus 30 mio. dollar mod tidligere minus 20 til plus 20 mio. dollar. I løbet af tredje kvartal har Norden arbejdet på at placere skibene bedre, og det betyder, at selskabet nu i højere grad kan udnytte den seneste bedring i tørlastmarkedet, fortæller administrerende direktør Jan Rindbo.

- Vi har været godt positioneret til de her stigende rater ind i fjerde kvartal. Vi har brugt en del af tredje kvartal på det. Det har vi gjort ved dels at flytte skibe ind til de mere lukrative områder i Atlanterhavet på en forventning om bedre rater her til kornsæsonen, men også ved at have udnyttet optionsdage i markedet, siger han til Ritzau Finans i forbindelse med regnskabet for tredje kvartal.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen