Berlingske Business

Norden fyrer flere topdirektører

Norden

En række topdirektør forlader rederiet Norden for at skabe en mere enkel ledelsesstruktur.

Norden afskediger flere af tørlastrederiets topdirektører og skærer antallet af medlemmer i direktionen ned til tre fra fem, oplyser rederiet til fondsbørsen.

Det sker efter en skuffende periode for rederiet, der har være plaget af laver rater på tørlastmarkedet.

»Med ændringerne samler vi en række funktioner og får dermed en mere strømlinet organisation. Det får også betydning for sammensætningen i direktionen,« udtaler Jan Rindbo, adm. dir i Norden.

Til BM BNY

Ændringer betyder, at finansdirektør Michael Tønnes Jørgensen og koncerndirektør Lars Bagge Christensen stopper, men vil i en kortere periode stå ri rådighed for rederiet.

»På vegne af Bestyrelsen vil jeg gerne takke Michael og Lars for deres væsentlige bidrag til NORDEN gennem årene. De har begge sat deres positive præg på NORDEN’s udvikling, men vi forenkler organisationen, og i den forbindelse er det nødvendigt også at justere ledelsesstrukturen, «udtaler Klaus Nyborg, bestyrelsesformand for Norden.

Ansvaret for finansafdelingen, Investor Relations og Corporate Secretariat samles under koncerndirektør Martin Badsted, der udnævnes til ny finansdirektør, CFO.

Pix-Norden

Direktionen består herefter af administrerende direktør Jan Rindbo, finansdirektør Martin Badsted og koncerndirektør Ejner Kiel Bonderup.

Norden oplevede lidt lys efter selskabet i maj kunne fremlægge et overskud for første kvartal - det første plus efter ti kvartaler med underskud. Forude lurer dog risikoen for faldende indtjening og nedskrivninger af skibene, advarede koncerdirektør Martin Badsted dog.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen