Berlingske Business

Nissan lancerer nyt energisystem til elbiler

NISSAN-RESULTS/
Arkivfoto. Foto:

Nissan har afsløret en vision for fremtiden, hvor batterierne i virksomhedens elektriske biler også kan anvendes til bilisternes boliger og kontorer.

Virksomheden lancerer et pilotprogram i Storbritannien, hvor 100 elbiler af typen Nissan Leaf skal tilsluttes elnettet og bruges i det britiske elnet.

Det skriver The Daily Telegraph.

»Vi tror, at elbiler kan blive mobile kraftenheder, som kan levere energi til byer, hjem, skoler og hospitaler. Nogle vil måske mene, det er science fiction, men vi mener, det er en videnskabelig kendsgerning. Vi kommer til at se flere forstyrrelser i branchen i løbet af de næste ti år end i det seneste årti«, siger Paul Wilcox, der er præsident for Nissan Europa.

20BUSCarlos-Ghosn-160602.jpg

Nissan, som er den største bilproducent på det britiske marked, producerer 400.000 biler om året fra virksomhedens fabrik i Sunderland. Ifølge Nissan er der 18.000 Leaf-biler på gaden, som tilsammen har en energikapacitet på 180 megawatt, hvilket svarer til to kraftværker.

06BUSAsien-i-dag-111256.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen