Berlingske Business

Molslinjen udvider med helårs-rute til Tyskland

business
Arkivfoto. Mols-Linjen. Foto:

Fra september 2018 er det Molslinjen, og ikke rederiet Færgen, der skal fragte passagererne til og fra Bornholm.

Og med det nye rederi følger også større ambitioner, fortæller rederiets pressechef, Jesper Maack, til P4 Bornholm:

»Et af de steder, vi kunne se, at der var tydeligt uforløst potentiale, var Tyskland. Svaret på dét er en helårsrute mellem Rønne og Sassnitz, der gør, at vi kan betjene yderligere 200.000 passagerer om året«.

»For at gøre plads til det større antal passagerer, har Molslinjen kastet sig ud i byggeriet af en ekstra færge, der skal supplere gods- og passagerfærgen M/F Povl Anker,« fortæller Jesper Maack til P4 Bornholm.

Når Molslinjen overtager sejladsen Rønne-Køge og Rønne-Ystad, kan man se frem til en billetpris på halvdelen af det, den er i dag.

Ruten Rønne-Sassnitz vil kunne fås for 499 kr. for en personbil med 5 passagerer.¨

Den 24. april i 2015 blev Maasvlakte ll åbnet. Den hollandske konge var inviteret sammen med de 500 vigtigste gæster i shippingbranchen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen