Berlingske Business

Molslinjen er uden en af sine største færger det meste af sommeren

business
Arkivfoto: Mols-Linjen. Foto:

Rederiet flytter en mindre færge fra Ebeltoft til Aarhus som erstatning. Det betyder aflysninger i Ebeltoft.

Efter et motoruheld må Molslinjen i nogle af de travleste uger undvære en af sine største færger mellem Aarhus og Odden.

Det skriver DR Østjylland.

»Det er altid træls, når noget går i stykker, og det er jo ikke noget, man for alvor kan planlægge med«, siger pr- og kommunikationschef Jesper Maack fra Molslinjen til DR Østjylland.

Den ene motor på den store færge, Express 2, gik onsdag i sidste uge i stykker på vej mod Aarhus.

Rederiet forventer, at færgen skal ligge til reparation i Aarhus i omkring seks uger.

26BUSJAPAN-ECONOMY-134035.jpg

»Reservedelene er ikke nogle, der bare ligger på en hylde et sted, og så er det nogle meget, meget store dele, der skal skiftes«, siger Jesper Maack.

På trods af uheldet behøver Molslinjen ikke at aflyse nogen afgange mellem Aarhus og Odden. Man aflyser dog en række weekendafgange mellem Ebeltoft og Odden, fordi rederiet trækker færgen Max Mols væk fra Ebeltoft-overfarten og flytter den Aarhus.

I Balle på Djursland er Hanne Skovrup langt fra tilfreds med, at Ebeltoft nedprioriteres til fordel for Aarhus. Hun synes i forvejen, at servicen på rederiet på Djursland er under al kritik.

»Vi har i forvejen alt for få afgange. Så folk burde i stedet bare køre fra Aarhus til Ebeltoft for at tage færgen«, siger hun til DR Østjylland.

Molslinjen er ked af at nedprioritere Ebeltoft, men Jesper Maack understreger, at det er vigtigt for rederiet at være der, hvor passagererne er

»Vi er jo et kommercielt rederi, der sejler uden tilskud. Derfor er vi nødt til at tage bestik af situationen, og det er altså Aarhus, langt de fleste mennesker vil rejse fra«, siger han.

Incat 1 - 20170412142917440_or

Da Max Mols-færgen er mindre den skadede Express 2-færge, betyder uheldet også, at pladsen bliver trang på nogle ture mellem Aarhus og Odden.

»Det er klart, at når vi i nogle uger må undvære en færge, som kan tage op til 1.000 passagerer, så kommer folk til at fylde lidt mere på de færger, der er tilbage«, siger Molslinjens pr- og kommunikationschef.

15BUSSkibsskrue-121230.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen