Berlingske Business

Mols-Liniens markedsværdi har tabt 150 millioner på to dage

Mols-linien
Foto:

For anden dag i træk tordner Mols-Linien mod bunden på fondsbørsen. Aktionærerne har tabt 150 millioner på to dage, men ligger stadig i plus i 2013.

For anden dag i træk er der tæv til Mols-Linien på fondsbørsen Nasdaq OMX i København.

Torsdag eftermiddag sendte rederiet et regnskab på gaden, der viste røde tal på bundlinjen, stigende omkostninger og en egenkapital, der kun er halvt så stor som selskabets aktieværdi.

Den dykkede da også straks og nåede at tabe 20,9 procent i den sidste halve time, før børsen lukkede af for torsdagshandlen klokken 17.

Det forhindrer dog ikke investorerne i at fortsætte udsalget fredag. Ved frokosttid ligger aktien i kurs 21 kroner - 16 procent under torsdagens niveau.

Dermed har rederi-aktien nu tabt 33,5 procent på to dage og har dermed fået høvlet 150,5 millioner kroner af børsværdien.

Mols-linjen sænkede forventningerne til 2013 i forbindelse med offentliggørelsen af halvårsregnskabet og venter nu, at forretningen vil give et underskud på 20 millioner kroner, fordi selskabet har fragtet færre biler over Storebælt end ventet. Tidligere var forventningen sorte tal på bundlinjen.

Kigger man på det store billede, har Mols-linien-aktionærerne dog stadig tjent penge i 2013. Aktien ligger i plus 52,2 procent siden nytår. I forhold til toppen sidst i juli, hvor aktien kostede 38,9 kroner, har investorerne nu måttet se deres aktieværdi skåret ned med 45 procent.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen