Berlingske Business

Mols-Linien venter 2016-resultat på 90-110 mio. kr.

Mols
Mols-Linien venter et positivt resultat i 2016 i intervallet 90 mio. kr. til 110 mio. kr. efter skat, hvilket er en udvidelse af intervallet i forhold til seneste melding i november 2015, hvor det udmeldte interval var 90 mio. kr. til 100 mio. kr. efter skat. Foto:

Mols-Linien venter et positivt resultat i 2016 i intervallet 90 mio. kr. til 110 mio. kr. efter skat, hvilket er en udvidelse af intervallet i forhold til seneste melding i november 2015, hvor det udmeldte interval var 90 mio. kr. til 100 mio. kr. efter skat.

Det fremgår af selskabets årsregnskab for 2015.

Mols-Linien forventer, at det totale marked for personbiler mellem Øst- og Vestdanmark i 2016 vil stige med cirka 2 pct. På baggrund af den i 2015 stigende trafikmængde og forventningen til det totale marked for 2016 forventes der overført omkring 1,3 mio. personbiler med Mols-Linien i 2016, svarende til en stigning på 3,9 pct. i forhold til 2015.

Mols

»Rederiet har med fastpriskontrakter sikret en fast oliepris i danske kroner for hele 2016. Med udgangspunkt i disse forudsætninger forventer Mols-Linien et positivt resultat i 2016 i intervallet 90 mio. kr. til 110 mio. kr. efter skat,« oplyser Mols-Linen i årsregnskabet.

I 2015 fik rederiet et overskud efter skat på 74,3 mio. kr.

Mols Linien

Som følge af Mols-Liniens egenkapitalforhold indstiller bestyrelsen til den ordinære generalforsamling, at selskabet ikke udbetaler udbytte.

Mols Linien

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen