Berlingske Business

Mols-Linien sejler mere og har flere passagerer

Mols-Linjen
Rederiet Mols-Linien melder om en god begyndelse på året med flere afgange og god påsketrafik. Foto:

Rederiet Mols-Linien melder om en god begyndelse på året med flere afgange og god påsketrafik.

221.486 personbiler sejlede med Mols-Liniens tre katamaranfærger i årets første tre måneder, og det svarer til en stigning på 21,7 pct. i forhold til første kvartal i 2015, lyder det i en periodemeddelelse for første kvartal.

Bag tallet gemmer sig dog også et øget antal afgange. Antallet af afgange steg nemlig med 21,2 pct. i forhold til samme periode året før.

På passagersiden oplevede rederiet en stigning på 16,6 pct.

ML

Antallet af såkaldte personbilsenheder - det samlede omregnede tal for alle typer køretøjer - steg med 18,3 pct. Der var til gengæld færre personbilsenheder per afgang, nemlig 175 mod 180 i samme kvartal året før. Det er en nedgang på 2,8 pct.

Fastholder forventninger

»Vi har indsat mange nye og godt besøgte afgange, som i kombination med en god påsketrafik har betydet, at rederiet har overført rigtig mange kunder i årets første kvartal, der ellers historisk er den svageste og mest udfordrende del af året,« siger administrerende direktør Søren Jespersen i meddelelsen.

Mols Linien

Mols-Linien fastholder forventningerne til 2016 om et resultat efter skat på 90-110 mio. kr.

Selskabet fortæller også, at der er foretaget oliesikring for 2016, 2017, 50 pct. af det forventede olieforbrug for 2018 og 10 pct. af det forventede olieforbrug for 2019.

frantz palluiudan

Mols-Linien er for tiden genstand for en konflikt mellem storaktionæren Polaris og en række småaktionærer. Polaris ønsker, at selskabet bliver afnoteret, og det skulle have været sket i dag. Erhvervsankenævnet har dog udskudt afnoteringen på baggrund af en klage.

Færger

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen