Berlingske Business

Mols-Linien sejler fortsat med for få passagerer

Mols-Linien
Det går fremad for Mols-Linien, men ikke nok. Foto:

Det går fremad med antal passagerer, men stadig ikke nok for rederiet Mols-Linien, som fortsat forventer et dundrende underskud for hele året.

Det hårdt plagede rederi Mols-Linien sætter sin kraftige lid til danskernes juletrafik. Flere biler og passagerer skal gerne med færgerne mellem Jylland og Sjælland for at rederiet kommer gennem året nogen lunde som forventet.

Det fremgår af en meddelelse, som rederiet netop har sendt ud. Der er tale om en såkaldt periodemeddelelse for 1. til 3. kvartal i år.

Heri kan man læse om travlhed og positive tal for antal biler og passagerer. Mere præcist fragtede Mols-Linien i årets tre første kvartaler lige over 710.000 biler og 1,88 mio. passagerer mellem de to landsdele.

Det er en fremgang på omkring en fjerdedel i forhold til samme periode året før, men problemet er, at tallene gerne skal endnu højere op for at rederiet kan få regnskabet for i år til at hænge sammen.

»Det må konstateres, at trafikken – på trods af den fortsatte positive udvikling – stadig ikke har udviklet sig i den forventede takt. Der er således usikkerhed om den økonomiske udvikling i resten af året, hvor specielt juletrafikken er meget afgørende,« hedder det i meddelelsen.

»Åbningen af den nye motortrafikvej fra Holbæk til Vig samt den påbegyndte overførsel af lastbiler skønnes at have en positiv effekt, og der forventes derfor fortsat et resultat i niveauet minus 20 mio. kr., om end med øget usikkerhed,« hedder det videre.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen